הסבת מקצוע לשמאי רכוש

החלטתם לעשות הסבת מקצוע,  ולעסוק כשמאי רכוש? מכללת השמאים זו הכתובת.. 

במכללת השמאים תוכלו להתמקצע ולרכוש מקצוע מאתגר ומתגמל מאוד בניגוד למקצועות אחרים כדוגמת עובדי הייטק.

מכללת השמאים הנה היחידה בישראל אשר מוכרת ומקבלת חסות מארגון שמאי הרכוש בישראל.

נכון להיות ישנה דרישה גבוהה לשמאי רכוש כתוצאה מסגירת עסקים , פשיטות רגל , פירוק שותפויות , תפיסת רכוש ע"י בנקים ומוסדות פיננסים , הוצאה לפועל וכיוצא בזה , שכן כל הסיבות שנרשמו לעיל הינם כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה הארורה.

שכרו של שמאי רכוש:

שכרו של השמאי גבוה ביחס לעבודתו ו/או לכמות הפריטים  אותם הוא נדרש להעריך  בכתב הכמויות   לדוגמא: הערכת מכונות למפעל , תלוי כמה מכונות , נכון להיום ניתן לגבות שכר טרחה על כל מכונה קטנה כ 1,500 ₪ וכן על מכונה גדולה יותר כ 3,500 ₪, עוד דוגמא: הערכת ציוד ורכוש למסעדה המחיר הממוצע להערכת ציוד למסעדה בינונית ינוע בין 10,000 ₪ ל 15,000 ₪. דוגמא נוספת של שכר טרחה עקב נזילה ורטיבות מהשכנים עלות שכר טרחה מינימלי הינו 1,800 ₪ - שכן כל המחירים שננקבו לעיל אינם כוללים מע"מ.

במקרה של תעסוקה בחברת שמאים, חברות ביטוח , חברות בניה וכיוצא בזה, השכר ההתחלתי יכול לנוע בין 12,000 ₪ ל 16,000 ₪ , כעצמאי שכרו החודשי יכול לנוע בכ 45,000 ₪ לכל הפחות.

מכאן יודגש כי בעת קרות מקרה של נזק שכרו של השמאי המשולם יחזור אליו בתביעה ו/או בפשרה מזה שגרם את הנזק כלומר צד ג'.

לימודי שמאות רכוש:

במסגרת פעילותו של הארגון מתקיימים לימודי שמאות רכוש הכוללים בתוכם שיעורי העשרה בתחום. לימוד שמאי רכוש מתקיים במכללת השמאים שבראשה עומד מר חיים שריקי יו"ר ארגון שמאי הרכוש בישראל

כמה מפגשים כולל קורס שמאות רכוש?

תוכנית לימודי שמאות רכוש במכללת השמאים כוללת כ-13מפגשים וסיור מקצועי במפעל שניזוק לצורך המחשה המשמש כסטאז' ראשוני לבוגרים. כל מפגש אורך שלוש שעות ונערך אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים במכללה האקדמית ברמת גן.

למי מיועד קורס שמאות רכוש?

קורס שמאי רכוש מיועד לבני 28 ומעלה בעלי תואר ראשון. הקורס מתאים למהנדסים, שמאי מקרקעין, שמאי רכב, מנהלי פרויקטים לבניה, לכל העוסקים בתחום דוגמת אנשי מקצוע כמו שרברבים, קבלני בניין , אדריכלים ומעצבי פנים ואף לבעלי מקצועות חופשיים, תנאי הקבלה לקורס הינה בכפוף לוועדת קבלה וראיון אישי עם חיים שריקי על מנת לאמוד התאמתו של כל מועמד לקורס.


כיצד ניתן לזכות בתעודת שמאי מטעם המכללה ללימודי שמאות רכוש?

כדי לזכות בסוף הקורס בתעודת שמאי רכוש מטעם המכללה ללימודי שמאות רכוש , על הסטודנטים לעבור בציון 60 לפחות כל אחד ממבחני הקורס ולהגיש פרויקט גמר. סטודנטים שיעמדו בתנאים יזכו לתעודת שמאי רכוש מטעם מכללת השמאים ויירשמו כחברים בארגון שמאי הרכוש בישראל.

לימודי שמאות רכוש – נושאי הלימוד

לימוד שמאות רכוש כולל בתוכו העמקה לתוך נושאי הלימוד רחבים. בין היתר יזכו הסטודנטים ללמוד אודות המצב החוקי והמשפטי בכל הנוגע שמאי רכוש בישראל , אתיקה מקצועית, עקרונות הביטוח, פוליסה תקנית מוגנת בחוק, תביעות צד ג', מכשירי מדידה וסימון, מצלמות וזוויות צילום, איתור מקורות הנזק באמצעות מצלמה תרמית, נזקי מים, הצפה ורטיבות, אש ושריפה, הערכת סוגי מיטלטלין, נזקי מוצרי עץ, מטבחים, משטחי שיש, נזקי מכונות לתעשייה, אבחון נזקים למכשירי חשמל, עבודה מול חוקר שריפות, אובדן ושווי רכוש, נוסחאות להערכת תכולת דירה ופרטי לבוש, עקרונות פיצוי מס רכוש, שחזור מסמכים, שיקום נזקי עובש, שיקום נזקים אקולוגיים , מפגעי אסבסט , נזקי מחשבים ושרתים, נזקי אלקטרוניקה ובית חכם.

לצד נושאי הלימוד הרבים, יוכשרו הסטודנטים בכתיבת חוות דעת משפטית ואומדנים לרכוש וציוד, עריכת חוות דעת ושומות נגדיות, כתב כמויות ועוד.

לימודי שמאות רכוש – גם כהסבת מקצועית

מערך לימודי שמאות הרכוש של ארגון שמאי הרכוש בישראל מאפשר לבעלי מקצועות חופשיים אשר חשקה נפשים בהסבת מקצועית אל תחום השמאות , להתחיל את תהליך ההסבה דרך המערך הלימודי של המכללה.

בעלי מקצועות חופשיים יזכו לליווי צמוד של צוות המרצים ואנשי המקצוע של הארגון , תוך מתן תשומת לב ייחודית לכל מי שבחר לשלב לתוך עולמו המקצועי ענף חדש אותו לא הכיר מקרוב וכעת הוא רוצה להפוך לחלק משמעותי בו.


השתלבות בשוק העבודה בישראל

במסגרת לימודי שמאות רכוש במכללה זוכים בוגרי הקורס להפוך לשמאי רכוש העומדים בכל תנאי הסף אשר יאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה. זאת לצד העובדה כי המכללה לוקחת חלק פעיל בהשמה של בוגריה למשרות ציבוריות וממשלתיות, משרות בחברות ביטוח, חברות בנייה ונדל"ן ועוד.

נושאי הלימוד בקורס:

מי הוא שמאי רכוש תפקידו , מצב החוקי והמשפטי בנושא שמאים בכלל , כללי התנהגות ואתיקה מקצועית , מבוא לפוליסות ביטוח רכוש , עקרונות הביטוח , ארגז כלים לשמאי רכוש, מכשירי מדידה, תיעוד וצילום דיגיטלי לרבות זוויות צילום , שימוש במצלמה תרמית, איתור נזקי רטיבות ומקורות העובש , נזקי מים הצפה ושיטפונות נזקי התלקחות ואש, נזקי חבלה ואיבה, מס רכוש, כתיבה והערכת פרטי מיטלטלין, פרק מוצרי עץ , מטבחים ארונות ביגוד ומטבחים, ריצוף ומשטחי שיש, הערכת ציוד למסעדות ומכונות לתעשייה, אבחון נזקים למכשירי חשמל ובית חכם, אובדן גניבה ונזק בזדון , שווי פרטי רכוש לחלוקה ולמימוש מהיר , נוסחאות, טבלאות ומחירונים לשימוש השמאי לרבות טבלאות לפיצוי של מס רכוש, שיקום נזקים אקולוגיים, בנוסף, יזכו הסטודנטים להעשרה בנזקי מחשבים ושרתים, נזקי חשמל ואלקטרוניקה ועוד..,

מתחרים

לדבריו של שריקי נמסר כי באחת המכללות גייסו בוגר שלמד במכללת השמאים לשמש כמרצה וכמנחה בקורס שמאי רכוש ללא ניסיון מעשי ואף לא ביצע שומת רכוש אחת שכן אותה מכללה מסתירה מהסטודנטים בקורס מה תכונותיו וניסיונו של אותו מרצה שבסה"כ מס' חודשים לפני עיסוקו בתחום למד את המקצוע ולא עסק בתחום בשום צורה וכיום הוא משמש כמרצה באותה מכללה, מצחיק מאוד? לא נכון .. זה לא מצחיק אלא עצוב מאוד שאותה מכללה אין מצפון וחשוב לה רק לגזור כספים מאותם אנשים שנרשמו לקורס ומבקשים לעסוק במקצוע. לדעתו של שריקי זה לא אתי, לא נכון לעשות זאת ויש כאן עברה של גילוי נאות לאותם סטודנטים שמבקשים ללמוד את המקצוע ממומחים כאלו ואחרים בתחום כנדרש.

מכאן יודגש כי במכללה אחרת בקורס שמאי רכוש מסמיכים אנשים צעירים מאוד שרק השתחררו מהצבא בני 20-21 ללא כל ניסיון בחיים !! – לדעתו של שריקי "נראה לכם שמאי רכוש מומחה בתחום בן 21 שיערוך לכם שומה"? גם כאן יש בעיה אתית ללא מצפון , משום שלא שלדעתו ש ל שריקי עולה כי "אדם שאין לו ניסיון מעשי או ניסיון בחיים ובכלל בתחום לשמש כשמאי ולערוך חוות דעת לנזקים. בסופו של הליך.. חוות דעתו מגיעה לבית המשפט ואותו שמאי צעיר צריך לתת תשובות והסברים מי הוא, מה ניסיונו בכלל בחיים. שום מדובר במכללה אשר מטרתה הוא כסף, ולא מעניין אותם מה גילו, ניסיונו והשכלתו של הנרשם לקורס.

במכללת השמאים ישנו מיון קפדני למבקשים להצטרף לקורס שמאי רכוש , ראשית קיום שיחת התאמה בין אותו סטודנט , שכן השאלה הראשונה שעולה הוא הגיל, במידה והמבקש מתחת לגיל 28 השיחה מייד מסתיימת ב 'לא מתאים' , במידה והמבקש מעל גיל 28 נשאלת שאלת השכלתו ועיסוקו וע"פ שיקול דעתו של מנהל המכללה ניתן אישור צרפו לקורס שמאי רכוש מטעם מכללת השמאים.

מבט לעתידו של שמאי רכוש מתחיל:

עם תעסוקתו של השמאי בהפקת חוות דעת אחת שתביא את השניה תוך הדגש להמלצה מטעם המזמין ראשון הנוסחה עובדת ככדור שלג ברגע שאותו שמאי עובד בצורה מסודרת, אדיבה עם אוזן קשבת תוך עמידה לזמנים שנקבעו כך אותו שמאי בונה את עצמו.

במהלך עבודתו של השמאי נאגרים מגוון רחב של אומדנים והערכות אשר מגבשים אבני דרך לשמש כשמאי בכיר מטעם מס רכוש, משרד הביטחון ו/או משרדי הממשלה, ורישומו למאגר המומחים והשמאי רכוש של בתי המשפט כל זאת מעריך מר שריקי כי זה יקרה לאחר רצון כביר של בוגרי הקורס תוך יישום אתיקה מקצועית יושר ואמינות המלצותיו של המנחה שנלמדו במהלך הקורס במכללת השמאים,

 

  1. לחצו על הקישור למידע והרשמה = >  לקורס שמאי רכוש במכללת השמאים