שמאי רכוש - רקע כללי

שמאות הרכוש בישראל - רקע
מקצוע שמאי רכוש בישראל הנו מקצוע נדרש. אותם שמאים מוסמכים עסוקים לאורך כל ימות השנה בהערכת נזקי רכוש , נזקי איבה, הערכות תכולה וציוד, ציוד למסעדות ועוד.
נכון להיום קיימת מצוקה הנוגעת למחסור של שמאי רכוש בעלי ניסיון והכשרה מקצועית מתאימה. הדרישה לשמאי רכוש רחבה וזאת בשל נזקי איבה מקו העימות הדרומי בנזקים הנגרמים לרכוש, לשטחי מרעה וגידולים, חממות ומבנים.
לצד נזקי איבה בקו העימות ברצועת עזה, קיימות ללא הרף תביעות נזיקין בנושא רכוש ומיטלטלין, נזקי התלקחות ושריפה של דירות, מפעלים, עסקים, מחסנים, מסעדות, נזקי גשמים, הצפות, חדירת מים, נזקי טבע, נפילות עצים, נזקי הנגרמים בעת פרויקטים של שיפוץ מבנים, פגיעה ברכוש, חבלה בזדון, פשיטות רגל והוצאה לפועל, חלוקת רכוש ועוד.

מה כולל תפקידו של שמאי הרכוש?
מתפקידו של שמאי רכוש לבחון באמצעות ניסיונו וכליו המקצועיים אודות מקרים להם הוא נדרש ולערוך שומה וחוות דעת מקצועית, אשר מגבשות את עלויות פרטי הרכוש והנזקים ואף מעבר לכך.
תחום שמאות הרכוש מהווה עולם מקצועי בפני עצמו. שמאי רכב ושמאי מקרקעין אינם יכולים לתת מענה בתחום שמאות הרכוש כפי שרופא אורתופד אינו יכול לנתח אלו הסובלים מבעיות בלב.
שמאי רכוש מחויב לעבור הכשרה מתאימה בכדי לעסוק בתחום וזאת בכדי שיוכל להפיק חוות דעת מומחה שתהיה אף מקובלת בבית המשפט. לכן, עיסוקו של שמאי רכוש בתחום מחייבת בראש ובראשונה לעבור הכשרה מתאימה שבה הוא גם זוכה להיות חלק מארגון שמאי הרכוש בישראל – ארגון אשר מגבש את כל שמאי הרכוש המוסמכים לעסוק במקצוע חשוב זה.

שמאי רכוש רקע כללי: הינו המומחה היחיד שיכול לעזור לכם לבצע אומדן נזקים לרכוש לרבות נזקי מים, הצפה, נזקי אש ותכולה, הערכת מבנים יבילים, הערכת מכונות וציוד למסעדה ולמפעלים, הערכת תכולה וציוד למימוש מהיר לפירוד שותפויות ועוד... כאשר מדברים על שמאי רכוש מומחה יודגש כי שמאי מיומן יכול לספק לך את הייעוץ המקצועי והמותאם אישית שתצטרך כדי לנהל את רכושך בצורה חכמה . קהל היעד של שמאי רכוש רחב מאוד וכולל אנשים מכל הגילאים והמעמדים. השימושים השונים שניתן לעשות בשירותיו של שמאי רכוש הינם מגוונים זאת וכאשר השומה שמופקת על ידו חייבת להיות מסודרת וחתומה ומותאמת לדרישות של בית המשפט, כלומר בשפה המקצועית אנו קוראים לחוות דעת מסוג זה 'חוות דעת משפטית' בחוות דעת משפטית קיימת דרישה מכבוד בית המשפט ולכן יש חובה בחזית חוות דעת לציין ולכתוב במפורש הצהרה משפטית כדלקמן: 

אני  הח"מ נותן  חוות  דעתי  זו  במקום  עדות  בבית   המשפט ,  והריני  מצהיר  בזה  כי   ידוע  לי  היטב שלעניין  הוראות  החוק  הפלילי  בדבר  עדות  שקר  בשבועה  בבית   המשפט , דין חוות  דעתי זו כאשר היא חתומה  על ידי, כדין עדות בבית המשפט.   

מכאן וכאשר בוחרים שמאי רכוש מוסמך, חשוב לשאול טרם עבודתו אם בידו תעודת שמאי תוך דרישה להציג בפניכם את תעודת שמאי , כמו כן חשוב לשאול אם הוא חבר בארגון שמאי הרכוש בישראל , וחשוב מאוד שיציג בפניכם גם תעודה המקנה חברותו בארגון שמאי רכוש בישראל, כמו כן מומלץ לגלוש באתרי האינטרנט ולברר מי הוא השמאי אשר יכול להפיק עבורכם אומדן נזקים, כתב כמויות וחוות דעת משפטית כנרשם לעיל  בנוסף, השמאי יוכל להציע לך ייעוץ בנושאי ביטוח וטיפול בתביעה גם מול צד ג' ו/או כל גורם הנזק , לרבות מתן המלצה על עורכי דין מומחים בתחום הנזיקין. לסיכום, שמאי רכוש הינו המומחה היחידי אשר יכול לעזור לך לאמוד את הנזקים , לא מהנדס לא אינסטלטור, סוכן ביטוח קבלן בניין, אלא רק שמאי רכוש מוסמך ונושא תעודה קהל היעד של השמאי  הוא רחב מאוד וכולל אנשים מכל הגילאים והמעמדים. השימושים השונים שניתן לעשות בשירותיו של שמאי רכוש מגוונים במטרה לעזור לכל אחד מאתנו. לרבות קבלת ייעוץ מקצועי ומותאם אישית בכדי להבטיח את זכויותיך מול כל אלו שגרמו לכם נזק לרבות תביעה לחברת ביטוח.


                                  בברכה, והצלחה - חיים שריקי       

אומדן  שמאים  שירותי  שומה והדרכה -  שמאים לרכוש | חקלאות | רכב ונדל"ן    

 יו"ר  ארגון   שמאי  רכוש   בישראל      -     מומחה רשום במאגר בתי המשפט 

משרד ראשי  ראשל"צ  03-7525314  - סניף אשדוד/ אשקלון  08-8672746  סלולרי 054-6800905  

פקס      08-8570910 / 03-6197185  - מען   למכתבים   ת.ד 4806 גן יבנה 

הצטרפו אלינו ו/או חפשו אותנו ב Facebook   

כתובות אתרי הבית שלנו:

ארגון שמאי רכוש בישראל (ע"ר)   אומדן שמאים שירותי שומה והדרכה  חיים שריקי שמאי מומחה לבית המשפט